שגריר איראן באו״ם מודיע על פתיחת מצר הורמוז ללא אגרות ל‑60 יום, המשך תלוי במו״מ ויאפשר מנגנון עם עומאן; אזהרה לישראל
סיכום המאמר
סיכום זה נוצר באמצעות בינה מלאכותית. ייתכן שחלק מהמידע אינו מדויק.
2 דק׳1 דק׳
- השגריר של איראן באו״ם הודיע כי מצר הים של הורמוז ייפתח לשיט ללא תשלום אגרות במשך שישה חודשים
- ההחלטה תיכנס לתוקף מיידי ותימשך למשך 60 יום, והמשך הפעילות יהיה תלוי בתוצאות משא ומתן עתידי
- המהלך נועד ליצור מנגנון שיתופי עם עומאן, המדינה השכנה של האסטרטגיה הימית
- השגריר ציין שהצעד נועד ללחוץ על מדינות האזור ולשקול את האינטרסים האסטרטגיים של איראן
- בנוסף נמסרה אזהרה מפורשת לישראל, שהצעד עשוי לשמש כלי השפעה במאבק האזורי
מקורות (2)
- עין על המזה״ת
- חדשות מהשטח
טוען תגובות...