איראן מכחישה כל תוכנית לאפשר פקחי סבא״א לבקר במתקני גרעין שנפגעו במלחמה
סיכום המאמר
סיכום זה נוצר באמצעות בינה מלאכותית. ייתכן שחלק מהמידע אינו מדויק.
2 דק׳1 דק׳
- דובר משרד החוץ של איראן, איסמעיל בקאיי, הצהיר בתקשורת בתל אביב כי אין בתכנית האיראנית לאפשר למפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (IAEA) לבקר במתקני גרעין שנפגעו במלחמה.
- ההודעה נמסרה ביום 23 ביוני 2026, לאחר פגישות טכניות שנערכו בשווייץ בנוגע להסרת סנקציות ולנושא הגרעין.
- הדובר הדגיש כי איראן לא קיימה פגישה עם מנהל ה‑IAEA, רפאל גרוסי, וכי אין שום מנגנון שמאפשר ביקורת של המפקחים על האתרים הפגועים.
- הצהרותיו של בקאיי עומדות בניגוד לדברי סגן נשיא ארה״ב, ג׳יי די ואנס, שטען כי המשא ומתן השוויצרי הוביל להסכמה על ביקור המפקחים באיראן כבר השבוע.
- איראן ציינה שהיא ממשיכה לעמוד בהתחייבויותיה לפי אמנת אי‑הפצת נשק גרעיני (NPT) והסכם הפיקוח הקיים עם ה‑IAEA, אך מסרבת לאפשר כניסת המפקחים למקומות שנפגעו.
- בנוסף, נמסר כי נוצרו ארבע קבוצות עבודה איראניות שיתמקדו בנושאים של סנקציות, נשק גרעיני, שיקום כלכלי ופיקוח, במטרה לקדם את המשא ומתן עם הקהילה הבינלאומית.
מקורות (15)
- אפוק
- חדשות ישראל בטלגרם
- עין על המזה״ת
- חדשות ישראל
- Ynet
- כאן חדשות
- אבועלי אקספרסס
- עמית סגל
- אהרון ידיעות
- חדשות מהשטח
- IL חדשות ישראל
- חדשות חמות
- מעריב
- ערוץ 7
- Ynet
טוען תגובות...