הסכם ההסתדרות והמעסיקים מעלה את דמי ההבראה כ‑8% עד 335 ש״ח לשנה, יתחילו בחודש יולי
סיכום המאמר
סיכום זה נוצר באמצעות בינה מלאכותית. ייתכן שחלק מהמידע אינו מדויק.
2 דק׳1 דק׳
- ההסתדרות של עובדי ישראל ונשיאות המגזר העסקי חתמו ביום שני, 22 ביוני 2026, על הסכם שמעלה את דמי ההבראה ב‑8 % במגזר הפרטי וב‑8.5 % במגזר הציבורי.
- הסכום ליום הבראה יעלה מ‑418 ל‑451.5 שקלים במגזר הפרטי, ומ‑471.4 ל‑511.6 שקלים במגזר הציבורי, והעלייה תתבטא בתוספת של כמה מאות שקלים לשנה לכל עובד בהתאם לוותק ולמספר ימי ההבראה שלו.
- ההסכם מבטל את ניכוי היום הנוסף שנגבה מהעובדים כמס למימון המלחמה, ולכן העובדים יקבלו את הסכום המלא על חשבון המעסיקים במגזר הפרטי ועל חשבון המדינה במגזר הציבורי.
- ההסכם ייכנס לתוקף החל מחודש יולי 2026, אך יישום תשלומי דמי ההבראה ייעשה בחודשי הקיץ, בדרך כלל בחודש יוני, בהתאם לבחירת המעסיק או להסכמי קיבוץ ספציפיים.
- ההסכם דורש אישור של שר העבודה, יריב לוין, באמצעות צו הרחבה שיחול על כל המעסיקים והעובדים במשק.
- העדכון נועד להתאים את תעריפי דמי ההבראה לעליית מדד המחירים ולפצות עובדים על תרומתם בתקופת המלחמה, כאשר ההשפעה צפויה להגיע למיליוני עובדים בישראל.
מקורות (6)
- דה מרקר
- כאן חדשות
- ערוץ 7
- ערוץ 7
- ישראל היום
- גלובס
טוען תגובות...